Sprzedaż i marketing

Efekt synergii wspierany przez technologię

Dzień dobry! Opowiem Ci, jak Microsoft Dynamics NAV wpłynął na działanie mojego zespołu.

Przewiń po więcej arrow_downward

Nowa jakość kontaktu z klientem

Dział Sprzedaży i Marketingu to jeden z najbardziej newralgicznych punktów w każdej firmie. Tradycyjnie wszystko musimy zrobić ASAP i na wczoraj, a praca to ciągły wyścig z czasem. Przed wdrożeniem ERP większość dnia pochłaniało zbieranie informacji – z maili, ofert, zapytań ze strony www i rozmów telefonicznych. A kiedy to nie wystarczało, zaczynała się podróż po firmie w poszukiwaniu kogoś, kto zna odpowiedzi na nasze pytania. Ale przekonałam się, że tworzenie oferty, czy kampanii marketingowej nie musi być tak okrutną męką.

Wdrożenie systemu ERP zmieniło styl pracy

Zintegrowanie systemu ERP z CRM i innymi systemami w firmie pozwoliło uzyskać jedną bazę klientów z danymi ze wszystkich dostępnych źródeł. Wiele procesów od tego momentu dzieje się automatycznie, a nasz zespół ma więcej czasu na budowę i utrzymywanie relacji z klientami, a przede wszystkim na poszukiwanie nowych. System ERP dał też naszym marketerom dostęp do aktualnych statystyk i raportów, dzięki czemu realizujemy strategie marketingowe w oparciu o twarde dane, a nie pobożne życzenia.

Z systemem ERP skutecznie planujemy nasze działania i wiemy dokładnie, jakie są ich efekty:

  • skróciliśmy czas ofertowania o 50%
  • uzyskaliśmy możliwość szacowania czasu realizacji zamówienia, automatycznego fakturowania i wysyłki dokumentów w formie elektronicznej
  • otrzymaliśmy precyzyjne narzędzia analityczne do pomiaru efektywności działań, w szczególności ROI
  • mamy możliwość ustalenia cen i rabatów, a także personalizowanych komunikatów marketingowych na podstawie kompletnych danych klienta - informacji o wcześniejszych zakupach, wartości sprzedaży, dat ostatnich transakcji, itd.

Poznaj opinię specjalistów z innych firm

W dziale sprzedaży nastąpiło diametralne przyspieszenie procesu ofertowania. Śmiało mogę stwierdzić, że na dzień dzisiejszy uległ on skróceniu o około 90%.

Zautomatyzowane zostało fakturowanie oraz tworzenie dokumentów wysyłkowych, dzięki integracji systemu z serwisami firm kurierskich DHL i GLS

Czytaj więcej more_horiz

Wdrożenie systemu ERP poprawia komunikację w całej firmie

Jedną z największych bolączek marketingowców i sprzedawców jest brak komunikacji i dostępu do informacji. Problemy te przekładają się nie tylko na współpracę wewnątrz firmy, ale także na wizerunek wśród klientów. Mając do dyspozycji dane z produkcji, magazynu, czy działu zarządzania projektami, znacznie skuteczniej i szybciej określa się czas realizacji zamówień oraz ich wycenę. Dane te pozwalają na skrócenie czasu potrzebnego na przedstawienie oferty nawet o połowę. Przekłada się to na lepszy kontakt z klientem, wzrost jego satysfakcji z oferowanych usług oraz często pozwala wyprzedzić konkurencję. System ERP pozwala również dostosować intensywność działań marketingowych do potrzeb i możliwości produkcyjnych, dzięki temu nie dochodzi do sytuacji, w której rozczarowani klienci odchodzą z pustymi rękami.

Sprzedaż i marketing to pierwsza linia frontu, na której trwa ciągła walka między interesem firmy, a oczekiwaniem klientów. Dopiero sprawna komunikacja między wszystkimi działami i dostęp do pewnych i aktualnych danych dają efekt synergii - działania sprzedażowe i marketingowe nie zachodzą w próżni, a wspólnie z resztą firmy pracują na jej sukces.

Odkryj nowe możliwości z Microsoft Dynamics NAV

Zobacz nagranie wideo, prezentujące możliwości modułu

System Microsoft Dynamics NAV zapewnia stały i natychmiastowy dostęp do dokładnych informacji o kontaktach. Przyczynia się to do lepszych efektów w zakresie pozyskiwania nabywców. Umożliwia także dostęp do kompleksowych oraz dokładnych danych, a także ukierunkowanie działań na preferowaną grupę nabywców.

Dzięki integracji systemu NAV z Microsoft Dynamics CRM możliwe jest zarządzanie procesami sprzedaży, począwszy od momentu złożenia zamówienia, aż po realizację płatności.

arrow_back Poprzednia
apps Zobacz pozostałe
arrow_forward Następna